Любима стъпка в почистването на кожата - Clinique Take the Day Off Cleansing Balm



Време беше да наваксам с отдавна обещани ревюта. Този път на фокус е Clinique Take the Day Off Cleansing Balm. Използвам го от близо година и е крайно време да му напиша ревю преди да ви го покажа за последен път при празните опаковки.
Знаете, че обичам продуктите за грижа за кожата на Clinique, а това в комбинация със слабостта към cleansing balms&oils логично доведе до покупката на балсама за почистване на грим на Clinique.
Какво представлява балсамът за почистване на грим?
Прилича много на мас – изглежда твърдо и бяло, гребвате малко от него и разнасяте на сухо гримирано лице. При допир с кожата и от естествената й топлина, балсамът се разтваря до полутечна форма (звучи все по-„примамливо“, знам), която разгражда целият ви грим – включително и спиралата, и дълготрайното мат червило, отмива се с вода и муселинова кърпа. Аз лично, не използвам кърпа, защото не ми изглежда много приятно, но който както предпочита.

В началото усещането е странно. Купих балсамът с голямо желание и когато се прибрах вкъщи и го отворих и видях как изглежда, първата ми реакция беше „оф, това няма как да го използвам, прекалено е гадно“. Но се свиква и то бързо, в момента това ми е един от най-приятните начини да си почистя лицето (а и мързеливи). Просто влизам в банята, разнасям, изплаквам и съм почти готова.
В началото усещах един лек филм върху лицето си, който не беше точно мазен, но и усещането не беше като за суха кожа. Попивах с нормалната си кърпа за лице и всичко беше окей. Сега след толкова месеци, не усещам никакъв филм, но предполагам, че съм свикнала.
Балсамът, въпреки че разтваря грима и почиства кожата по един много ефектен начин, не е агресивен към кожата. Да, лицето ви не скърца от чистота, след като го измиете, но и не усещате онова неприятно опъване. Кожата се чувства доста комфортно и някак глезена, веднъж като (ако) свикнете да използвате подобен тип продукти, се чувствате сякаш сте на спа – все едно правите нещо по-специално за кожата си.
По отношение на почистващите му свойства – балсамът почиства много добре, но не и напълно кожата от грима. Говорейки за спирала и дълготрайни червила – там проблеми няма, почиства всичко отлично и няма опасност да се събудите с черни остатъци по очите. Но по отношение на фдт/бб крем понякога откривам, че има съвсем малко продукт, останал по лицето.

 /нагледен пример колко е добър балсамът - нанесла съм матовото червилото на Буржоа, молив на устни, молив за очи и коректор и съм разтъркала балсама върху кожата - както виждате изчиства всичко/

Винаги обтривам лицето си с мицеларна вода, след като съм го измила и забелязвам минимален остатък от грима по тампона. Ако не ме мързи много, обтривам лицето и преди да го измия.
Дали си струва?
Според мен – да, подобен тип балсами са много по-щадящи към кожата, обгрижват я, не я пресушават и почистват много добре. Подходящ е и за момичета с комбинирана и мазна кожа (обещавам ви, няма да доведе до допълнително омазняване). Икономичен е като продукт – на снимките виждате колко е останало след 8-месечно спорадично ползване. Липсва аромат, но това е характерно за марката. Не съм забелязала никакви проблеми с кожата – както вече казах няма изсушаване, не ми е запушвал порите, измива се от лицето без проблеми, нито са ми излизали някакви дребни пъпчици.
Харесвам много този балсам и съм готова да пробвам и други (дори се сдобих с два нови – едно олио и един балсам на The Body Shop, може да ги видите тук ). Аз лично не го използвам като основно почистващо средство, защото е малко скъп и по-скоро се глезя с него (около 50 лв за 125 мл), но със сигурност бихте могли да го използвате ежедневно – достатъчно ефективен е.Стига да ви допадне текстурата е страхотен начин да почиствате лицето си.
И така, допадат ли ви този тип продукти за измиване на лицето? И ако да – кои са любимите ви?

Етикети: ,