Три малки, но важни стъпки в грижата за кожата






Днес реших да поглезя кожата си и покрай всичките неща, които използвах, осъзнах, че има продукти, които успяват да подобрят кожата ми тихомълком и без да изискват много усилия или време. Усетих, че ги използвам доста често, но някак винаги забравям за тях, когато дойде ред на месечните любимци. Затова реших да им отделя самостоятелен пост.

Avene’ Thermal Spring Water – това е продукт, който използвам неизменно при епилация и почистване на лице. Успокоява кожата ми бързо и ефективно, като намалява възпаленията. Признавам си, че съм от онези момичета, които поне веднъж седмично сядат да поразчистят малко лицето си. Кожата ми е много нежна и се подува бързо и видимо – лицето ми понякога изглежда като ужилено от пчела. Разбирате сами колко е неприятно да изглеждаш по този начин в продължение на час-два. Откакто открих водата на Avene’ подуването е под контрол, зачервяването е много по-малко и обикновено лицето ми се успокоява до половин час. По отношение на останалата част на тялото, кожата ми не е чак толкова чувствителна и там ефектът е по-бърз, нужни са ми 10-ина минути, за да се успокои кожата. Използвала съм няколко пъти термалната вода и като освежител за лице и беше много приятно. Не забелязах гримът ми да се е разтекъл или да се е влошил от пръскането, но не забелязах и някакви позитиви освен усещането за разхлаждане. И все пак е приятно да имаш възможността да се освежавиш.

Clinique Clarifying Lotion – не знам колко от вас използват тоник всеки път след почистване на лицето. Аз се старая да съм редовна, разбирайте,  използвам го 4-5 пъти седмично. Този тоник ми помогна доста преди две години, когато имах сериозен проблем с дребните пъпчици и неравната кожа. Разказвала съм ви многократно за ефектите от използването му – изглади кожата ми, намали до минимум малките пъпчици, като оказа ефект и върху големите, поддържа висока хигиена на кожата ми без да я изсушава. В началото ми лъхаше много на спирт, но май вече свикнах и почти не го усещам. Във всеки случай един подобен ексфолиращ лосион, който съдържа AHA или BHA киселини, би помогнал много за по-равния тен на лицето ви. За да не се повтарям, ще припомня накратко, че ексфолиращите лосиони и тоници са много по-нежни към кожата, отколкото класическите скрабове за лице. Препоръчват се за хора с чувствителна кожа и могат да се използват много по-често от скрабовете. Делят се на два вида – с AHA (гликолова или млечна киселина; подходящ за всички кожи, освен много чувствителни) и BHA (като салицилова киселина; по-подходящи са за проблемна, мазна кожа, а също и за чувствителна). Този лосион на Clinique е със салицилова киселина и е възможно да предизвика раздразнителност при по-чувствителни кожи.

BioTherm Biosource Instant Hydration Toning Lotion – този лосион получих като подарък и признавам си, преди да започна да го използвам, смятах, че „хидратиращ лосион” е пълна глупост и е просто поредният излишен продукт, който да ми изпразни портмонето. След половингодишно ползване обаче, мнението ми изцяло се промени. Нека започнем с това, че аз не нанасям крем на лицето си сутрин - пробвала съм всякакви кремове и лосиони, без значение колко малко количество слагам, кожата ми просто не го приема и стои мазна и лъщяща цял ден. Затова нанасям крем само вечер преди лягане. Тъй като вече открих няколко крема, които отговарят на нуждите ми, сутрин се събуждам с гладка и хидратирана кожа. Случва се обаче да има дни, в които да усещам, че кожата ми има нужда от малко допълнителна хидратация. И се почва – ама сега кое да сложа, кое ще попие най-бързо, кое мога да избърша после от лицето си и пр. Веднъж реших да пробвам да обтрия лицето си с този лосион и о, чудо. Добави точно толкова хидратация, отколкото се нуждаеше кожата ми, за да я усетя отново мека и гладка. После реших, че мога да използвам лосиона и след някой по-агресивен измиващ продукт за лице и оттогава се разбираме идеално. Ако имате суха кожа, също би помогнал, тъй като ще е допълнителна стъпка при хидратирането на лицето. 

Общо взето нито една от трите стъпки, които ви описах, не е задължителна, нито е фатално, ако я пропуснете, но със сигурност биха подобрили състоянието на кожата ви и може би са точно онова малко нещо, от което тя има нужда, за да изглежда отлично.

Вие имате ли подобни продукти, които да помагат по малко, но забележимо?

Етикети: , , ,